Marketingmanager Patricia van Lieshout kijkt zeer tevreden terug op het eerste jaar van Euroscoop Schiedam. (Foto: Bart van der Linden)
Marketingmanager Patricia van Lieshout kijkt zeer tevreden terug op het eerste jaar van Euroscoop Schiedam. (Foto: Bart van der Linden) (Foto: )

'Gaan voor mix van films en events'

door Bart van der Linden

Schiedam - Euroscoop Schiedam is bijna jarig. Op donderdag 11 oktober 2018 is de megabioscoop op Schieveste één jaar open. En dat moet natuurlijk gevierd worden. Van 6 tot en met 14 oktober staat er een feestweek gepland, met voor zowel binnen als buiten op het plein verschillende activiteiten voor jong en oud. Hoe is het de bioscoop het eerste jaar vergaan?

Het bioscoopcomplex, gelegen tussen de A20 en station Schiedam-Centrum, is voor de fervente filmbezoeker niet (meer) te missen. Waar jarenlang onduidelijkheid bestond over de invulling van de grond op de voormalige vuilnisbelt, staat nu een bioscoop die méér biedt dan de bezoeker alleen een leuke filmavond te bezorgen. Zeker nu ook het buitengebied om de bioscoop heen steeds meer invulling krijgt, vertelt Marketingmanager Patricia van Lieshout, die verantwoordelijk is voor de PR en alle evenementen. "We zijn niet alleen maar een bioscoop, maar presenteren ons als cinema- en leisurecentrum. De bezoeker kan bij ons een compleet avondje uit. Vooraf kunnen ze eten in een van de restaurants die hier nu gevestigd zijn, waarbij ze kunnen kiezen uit een snelle hap, een Aziatisch, Amerikaans en binnenkort ook Italiaans menu, en daarna naar de film. Ook hebben we glowgolf en een amusementshal." Er is veel contact met de partners, waar de bioscoop mee samenwerkt. "Daarbij is gekeken hoe we elkaar kunnen aanvullen", vertelt Van Lieshout. "Ook is er een samenwerking met lokale partners. Zo hebben de Schiedamsche Vrouwen een modeshow gegeven en is ook KomKids al langs geweest." Van Lieshout kijkt terug op een goed eerste jaar. "We zijn enorm tevreden. We zitten nu op ruim 300.000 bezoekers. Het streven is dat we uiteindelijk naar de 700.000 toe willen." Met het aanbieden van een mix van film en events, hoopt de bioscoop steeds meer bezoekers te ontvangen. "Er is heel veel mogelijk", aldus Van Lieshout. "We willen ons onderscheiden door die events. We hebben nu de Ladies Night, Opera's, Ukkepuk voor de jonge kinderen en de 60PLUS voorstellingen op elke eerste dinsdag van de maand. Met name die laatste is zeer populair. Er is nu zelfs een meneer ambassadeur geworden. Hoe tof is dat? En sommige mensen komen gewoon voor de gezelligheid, ook als ze zelfs niet eens weten welke film er draait." Met elf zalen, waarvan eentje met Dolby Atmos geluid en drie met 3D, komt de filmbezoeker genoeg aan zijn trekken. "We hebben goed geluisterd naar de bezoekers. Nu is de bereikbaarheid een stuk beter geworden. De locatie waar we zitten is een enorm voordeel, omdat je dicht bij het station zit en vlakbij de snelweg. En er zit een grote parkeergarage onder het complex. Binnen hebben we ook het een en ander veranderd, zoals meer bankjes en nieuwe koffieautomaten." Het team van Euroscoop Schiedam begon letterlijk op nul. Van Lieshout: "Iedereen moest in het begin zijn plekje vinden, maar we zijn er trots op met wat we hebben bereikt." Info: www.euroscoop.nl/schiedam.

Meer berichten

Shopbox